In deze handleiding leggen we beknopt uit hoe je de TrainerTimer kunt gebruiken.
Stap 1:
Klik op 'Nieuw' om jouw eerste Timer aan te maken
Stap 2:
Vul de naam van de timer in.
Stap 3:
Nu ben je klaar om events in te vullen. Ieder event heeft een naam (1e veld), een duur (in seconden) en een positie (een getal om de volgorde te bepalen). Zo kun je bijvoorbeeld een event invullen:
Naam: Arbeid 1
Duur: 240
Positie: 10
Vervolgens klik je op toevoegen. De duur van 240 betekent 4 minuten. Vervolgens kun je bijvoorbeeld:
Naam: Rust 1
Duur: 90
Positie: 20
invullen.
Zo doe je dat voor alle events en tenslotte klik je op opslaan.
Stap 4:
Om de timer vervolgens te gebruiken, klik je in het overzicht op 'Afspelen'. De timer kun je starten door rechtsboven op het pijltje te klikken.
Tijdens het afspelen heb je de volgende opties:
- Stoppen: Klik op het centrale stop-icoontje: de gehele timer wordt gestopt
- Herhalen: klik linksboven op het herhaal-icoontje je begint de huidige activiteit opnieuw
- Pauzeren: klik rechtsboven op het pauze-icoontje
- Naar een bepaald event: door op een bepaald event te klikken, ga je naar dat specifiek event
- Naar het volgende/vorige event: door onderaan op naar rechts of links te klikken ga het volgende of juist vorige event.
- Geluid: Door linksboven op het geluidsicoontje te klikken, kun je het geluid aan- en uitzetten. Als het geluid aanstaat, dan hoor je op 10, 3, 2 en 1 seconden een piep en als de tijd afgelopen is een fluitsignaal. Op jouw telefoon kun je bepalen hoe hard dit geluid afspeelt.